fbpx

Hisservice med en helhetslösning

Från behov till utförande

Det är lätt att ta en fungerande hiss för given. Men bakom varje hiss märkt med ”RC Hiss” finns människor som skapar trygghet och säkerhet för fastighetsägare, boende och besökare. På RC Hiss ser vi hisservice som mycket mer än ett avtal – det är ett löfte om närvaro, ansvar och kompetens. Med ett serviceteam som arbetar tätt ihop – från tekniker till sälj och arbetsledning – skapar vi hållbara lösningar för hissägare i hela västra Sverige.

Två av de som möter våra kunder både initialt och över tid är Oscar Waldén, säljare inom service & reparationer med mål att hjälpa kunder att hitta rätt avtal och lösningar, och Adam Svedberg, som är affärsområdesansvarig inom service och det tekniska utförandet. Här berättar de om hur RC Hiss jobbar för att göra skillnad – varje dag.

“Jag fokuserar på att förenkla hissägandet”

När Oscar träffar nya kunder startar det ofta med att hitta en bättre lösning än den de har idag.

– Många hör av sig för att de är missnöjda med sin nuvarande servicepartner. Då visar vi gärna hur vi kan göra skillnad, säger han och fortsätter:

– Jag fokuserar på att förenkla hissägandet. En av våra styrkor är att vi är transparenta både i vår kommunikation och prissättning.

Vi ser till att varje förslag är anpassat efter kundens situation, både tekniskt och ekonomiskt. Det leder till att vi tar hand om hissarna, så att kunden kan fokusera på sin verksamhet.

Varje avtal tas fram i nära dialog med kunden – och i samarbete med teknikerna.

– Vi har ett tätt samarbete mellan fält och kontor. Teknikerna delar med sig av insikter från verkligheten, och det gör att vi kan erbjuda lösningar som både är relevanta och tekniskt genomförbara. Du får en helhetslösning där alla delar hänger ihop – från behov till utförande.

Vi är en servicepartner som finns där över tid och att vi har kundens bästa i fokus. Det innebär att vi vill hålla en hög kvalitet, säkerhetsnivå och driftsäkerhet på hissarna.

På sikt handlar det om att skapa hållbara lösningar som sparar pengar och energi för fastighetsägaren, förklarar Oscar Waldén.

Vad ingår i ett hiss-
serviceavtal med RC Hiss?

 

  • Regelbundet underhåll
  • Förebyggande åtgärder
  • Tillgång till tekniker vid fel
  • Jour dygnet runt, året runt
  • Möjlighet att välja vad som ska ingå i ditt hisservice-avtal
  • Biträde vid den årliga säkerhetsbesiktningen

 

 

Mer information eller nyfiken på offert?

Kontakta oss så hjälper vi dig!

“Vi erbjuder skräddarsydd hisservice där kunden har rätt att tycka och tänka till om vad som är viktigt för dem”

Fördelar med våra serviceavtal
  • Vi finns i en stad nära dig
  • Tekniker med hög kompetens
  • Vi utför service för alla typer av hissar
  • Regelbunden service ökar säkerheten
  • Skräddarsydda hisservice-avtal

Är du i behov av ett serviceavtal för din hiss?
Kontakta oss för att begära offert.

Hur ofta bör man göra en service på sin hiss?

– Det beror på användningsområde, men kan jämföras med servicen som görs på en bil. Används hissen väldigt mycket, som till exempel i ett köpcentrum, hotell eller på sjukhus, rekommenderar vi tätare besök. Vi gör vanligtvis mellan 1-6 servicebesök per hiss och år.

Hur går ett servicebesök till?

– När du tecknar ett serviceavtal med oss tilldelas hissen en av våra tekniker som vill komma ut snarast möjligt för en första servicekontroll. Vid vårt första servicebesök programmerar vi om nödtelefonen till vår larmcentral och gör en grundlig service, där vi går igenom hela hissen, samtliga dörrar samt schakt och maskinrum. I servicen ingår allt från rengöring och smörjning till funktions- och säkerhetskontroller. Besöket avslutas med att teknikern antecknar utförda åtgärder i serviceboken och i vårt digitala system.

Får man välja vad som ingår ?

– Vi skriver skräddarsydda avtal ihop med kunden där vi får reda på vad som är viktigt för dem. Vi vill ha rena och snygga hissar där vi arbetar med förebyggande underhåll. Om det uppkommer problem så är vi ett samtal bort, dygnet runt, året runt. Vi biträder även vid den årliga säkerhetsbesiktningen.

Vilka problem kan uppstå om man inte utför service på en hiss?

– En hiss som inte får sin service får fler driftstopp och kortare livslängd. Om inte maskinen eller dörrarna får den skötsel de behöver riskerar mekaniska delar slitas ut i förtid. Med regelbunden service får du det förebyggande underhållet som hissen behöver. Att kontinuerligt se över hissen innan problem har uppstått minskar risken för driftstopp.

Hur arbetar RC Hiss med energibesparande åtgärder inom hisservice?

– Vi arbetar mycket med energibesparande åtgärder, till exempel utbyte av korgbelysning, vilket kan ge stora besparingar per år. Ett stort arbete på serviceavdelningen är även att byta ut äldre nödtelefoner och telefonabonnemang för att framtidssäkra för den pågående nedsläckningen av det fasta telenätet och 2G-nätet.

Vad innebär service utförd av RC Hiss?

– Det ni kan förvänta er i ett serviceavtal med oss är trevliga och kompetenta medarbetare som brinner för det dom gör och har en hög ambitionsnivå. Vi erbjuder skräddarsydd service efter kundens önskemål och väntar inte på att felen ska uppstå – vi förebygger dem!

Vill du ha en tryggare drift av din hiss med vårt serviceavtal?
Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig.

Kontakta oss

så hjälper vi dig med förslag på lösningar

Adam Svedberg
Affärsområdesansvarig Service
Joakim Elehag
Serviceansvarig – Trestad & Skaraborg
Oscar Waldén
Försäljning Service

Vi finns på följande orter

Göteborg/Bohuslän: Kungälv, Uddevalla

Halland: Kungsbacka, Varberg, Hylte, Falkenberg, Halmstad, Laholm

Skåne: Ängelholm, Båstad

Västra Götaland: Borås, Sjuhärad, Alingsås, Vårgårda, Herrljunga, Vänersborg, Ulricehamn, Trollhättan

Småland: Jönköping, Gislaved